frankrijk.nl

Les Petits Mouchoirs: het vervolg is uit!

Goed nieuws voor de liefhebbers van Les Petits Mouchoirs. Vanaf volgende week draait het vervolg op de succesfilm over een Franse vriendengroep op vakantie in Cap Ferret. Beter dan het eerste deel? Slechter? Geen van beide eigenlijk.

De nieuwe Franse bioscoopfilm Nous finirons ensemble biedt precies wat Les Petits Mouchoirs (2010) ook leverde. Regisseur Guillaume Canet filmde een luchtig, bij vlagen vermakelijke verhaal over het wel en wee van een groep Parijzenaars. De veertigers komen als verrassing op bezoek bij Max (François Cluzet), die 60 jaar wordt. Niet alleen die leeftijd maar ook zijn plots minder glorieuze financiële situatie, maken Max neurotischer dan ooit.

Franse film met François Cluzet, Marion Cotillard, Benoit Magimel en Laurent Lafitte Gille Lelouche

Vriendenvakantie aan het Bassin d’Arcachon

Bovendien blijken de vrienden elkaar een tijd uit het oog te zijn verloren. Hun verzoening komt tijdens deze vakantie met veel haperingen tot stand. Benoît Magimel, die in het eerste deel als biseksueel uit de kast kwam, is aanwezig met zijn vriend én zijn ex-vrouw. Die eerder zo timide ex blijkt nu druk met Tinder. Marion Cotillard voelt zich als alleenstaande moeder juist weer erg onvrij. En het personage van Gilles Lellouche maakt ruzie met de dominante au-pair van zijn dochter.

bioscoopfilm Nous finirons ensemble

Opgevoerde feelgood

Al deze (niet erg uitgediepte) beslommeringen zorgen heus voor komische situaties. Het hele vrienden-onder-elkaar-gebeuren in een erg mooi vakantiehuis geeft een prominent feelgoodsfeertje. En om dat gevoel nog wat aan te dikken trok regisseur Canet alle registers open met de filmmuziek. Brian Ferry, Boney M, Cindy Lauper, Nena, Nina Simone. Klinkt heerlijk en werkt prima. Want na het zien van deze film wil ook jij niets liever dan ook een weekje oesters eten en wijn drinken met 10 van je beste vrienden…

Nous finirons ensemble, vanaf donderdag 6 juni 2019 in de Nederlandse bioscopen. Trailer

Naschrift 3/6/2019: De winnaars van de filmkaartjes-winactie zijn: Betty Jaasma, Anneloes van Voorden en Monica Pol – van harte gefeliciteerd, het pakket komt snel jullie kant op!

bioscoopfilm Nous finirons ensemble